Naujametinis lieknėjimas ir savęs žalojimas

„Va nuo naujų metų, tai pradėsiu mesti svorį!”… Gal šventinis laikotarpis dėl gardžių patiekalų gausos virto neišvengiamu persivalgymo festivaliu, o dabar sėdit ir graužiat save dėl kelių priaugtų kilogramų ar labiau nei įprastai aptemptų džinsų? Jeigu lieknėjimas atsidūrė jūsų naujametinių tikslų tope, esu tikra, kad jau spėjot pagooglinti, kokios čia dietos laikytis, kokiam maratone sudalyvauti ir susidarėt savęs naikinimo planą. Juk svarbiausia − kuo greičiau numesti tuos nereikalingus kilogramus ir sau/kitiems kažką įrodyti!

Pasirodo, kad viskas ne taip paprasta ir greita:

  1. Net 80% žmonių, naujametiniu tikslu įvardinę lieknėjimą, jau po mėnesio grįžta prie įprastinių gyvensenos įpročių. Kodėl? Sau išsikeliami nerealistiški reikalavimai, o organizmas iš tokios naujos „sveikos gyvensenos” gauna daugiau streso, nei naudos.
  2. Pozityvūs kūno pokyčiai ir lieknėjimas neįmanomi žalojant savo kūną − vienkartinės bado dietos ir nusivylimas nepavykus pasiekti norimų rezultatų, kelia didesnį nepasitenkinimą savo kūno išvaizda, o didesnis nepasitenkinimas savo kūnu priveda prie dar drastiškesnių veiksmų ir galiausiai prie valgymo sutrikimų, depresijos, žemos savivertės.
  3. Ribojimais pagrįstas valgymas užprogramuoja ilgalaikei nesėkmei − tyrimai rodo, kad mėgstamų patiekalų, konkrečių maisto grupių atsisakymas ir draudimas sau net retkarčiais pasimėgauti pagundomis yra priežastis, dėl kurios tiek daug žmonių patiria nesėkmę bandydami numesti svorio arba numetus palaikyti lieknesnę figūrą.
  4. Alinančios dietos/organizmo valymai/sulčių programos − „bet juk mano draugė numetė kelis kilogramus laikydamasi … (įrašykit kokią tik norit jums žinomą dietą)”. Visų šitų programų trumpalaikės sėkmės paslaptis − smarkus kalorijų ribojimas, dėl kurio pradžioj organizmas pradeda šalinti užsilaikiusius skysčius (jeigu ant svarstyklių skaičiukai mažėja, tai labiausiai tikėtina, kad numetėt ne nereikalingų riebalų, o tiesiog skysčių. Arba dar blogiau − dėl nepilnavertiškos mitybos pradėjote naikinti savo raumeninę masę. Ypač moterims atrodo, „o kam man reikia tų raumenų?” − raumeninis audinys degina daugiausiai kalorijų ramybės būsenoje ir nuo raumenų priklauso jūsų medžiagų apykaitos greitis. Netenkate raumenų, valgote nepakankamai kalorijų − įsijungia „bado režimas” ir organizmas pradeda kaupti maisto atsargas. Net nuo mažiausių porcijų galite nebenumesti svorio arba net jo priaugti. Štai kodėl dietų dėka naikinami raumenys – nekokios naujienos jums.

Kaip lieknėti protingai?

Kviečiu save labiau mylėti, o ne žaloti siekiant iškreiptų grožio standartų. Lieknėjimas nebūtinai turi būti pasiektas ribojimais, vienkartinėmis dietomis, badu ar alinimu bėgiojant, be saiko sportuojant salėse. Protingas lieknėjimas − tai ilgalaikis pilnaverčio maisto pasirinkimas ir racionalus kiekis mėgstamos fizinės veiklos.

 

Atsakyti

Naviguoti