Pusryčiai: Ar tikrai privalai juos valgyti?

Kodėl pusryčiai taip sureikšminami?

Už visos skambias frazes ir pagyras pusryčiams galime padėkoti maisto industrijai. Ypač sausų pusryčių gamintojams, kurie metų metus investuoja milijonines sumas į jiems palankius mitybos tyrimus. Žiniasklaida pasigauna tokių tyrimų apibendrinimus, per daug nesigilindama į tyrimų patikimumą, sėkmingai hiperbolizuoja jų išvadas ir galiausiai skaitome skambius straipsnius apie tai, kokia „būtinybė” yra pusryčiai.

Pusryčiai man nepadės sulieknėti?

Deja, iki šiol sukaupti tyrimai nesugebėjo įrodyti, kad tik pusryčiai įtakoja mažesnį svorį ir lieknėjimo efektą. Tai daugiau išpūstas burbulas, nei moksliškai pagrįstas faktas. Didelės reikšmės turi pastovi pilnavertiška mityba, fizinė veikla, miegas.

Tai ką, galima nebevalgyti pusryčių?

Vien tik religingas pusryčių valgymas kiekvieną rytą, tik tam kad juos valgyti, nežiūrint, kokius produktus renkamės, tikrai nepagerins sveikatos ir juo labiau figūros. Jeigu neturite rimtesnių sveikatos problemų ir praleidę pusryčius jaučiatės puikiai, gerai miegate, nenorite užkandžiauti dienos metu, vakare esate sotus ir nepatiriate persivalgymo epizodų − puiku! Pradėję priverstinai valgyti pusryčius tikriausiai netapsite sveikesni, o gal net ir priaugsite svorio dėl papildomų kalorijų.

Kada kokybiški pusryčiai = gera idėja?

 

  1. Pradedu ieškoti, ką čia saldaus suvalgius dar net nesulaukus pietų meto. Prieš pat atsibundant, išsiskiria streso hormonai. Taip yra todėl, kad keltumėmės ir eitume ieškoti maisto, kuris patenkintų kūno energijos poreikius. Ilgai po atsikėlimo nepavalgius pusryčių ar išvis juos praleidus, gali padidėti alkio jausmas. P.S. paprasčiausia ir greičiausia energijos gauti iš saldžių/miltinių patiekalų (užkandžių, kepinių, desertų).
  2. Vakare jaučiu alkį, noriu dar „kažko”, nors vakarienė jau suvalgyta. Tas „kažkas” dažniausiai ir vėl būna saldūs desertai, greiti užkandžiai, kurių kiekius staiga tampa labai sunku sureguliuoti, lengva persivalgyti. Po tokios užkandžiavimo bangos įprastai seka kaltės jausmas dėl persivalgymo. Kodėl taip vyksta? Dienos kalorijų deficitas. Nepavalgius pusryčių ir per visą dieną negavus pakankamai kalorijų, organizmui trūksta energijos ir nepriklausomai nuo mūsų valios pastangų atsispirti užkandžiavimui, gauname signalus, kad vis dar esame alkani.
  3. Blogai miegu, negaliu užmigti. Ilgai po atsikėlimo atidėliojant, nevalgant pusryčių, nakties miego ciklas nusikelia vėlyvesniam laikui (gali būti sunku užmigti). Dėl išsibalansavusio miego ciklo teoriškai žmogus greičiau sensta ir daugiau serga.
  4. Laukia aktyvi diena − norint patobulinti figūrą, priaugti raumeninės masės ar pasiekti užsibrėžtų sportinių tikslų nepakanka vien tik sportuoti. Kūną reikia nuolatos aprūpinti energija iš pilnavertiško maisto. Valgydami pusryčius, lengviau paskirstysite porcijas, turėsite jėgų sportuoti, neprisikimšite vienu prisėdimu ir gausite pakankamą kiekį reikalingų maisto medžiagų.

Kaip turėtų atrodyti kokybiški pusryčiai?

Pusryčių patiekalus turėtų sudaryti maistingi produktai, kuriuose yra skaidulų, vitaminų ir baltymų. Aktyvesnėmis dienomis gera idėja pusryčiams valgyti avižų košę,  granolą, pilno grūdo duoną, vaisius, o mažiau aktyvesnėmis dienomis − baltymų turinčius patiekalus: kiaušinių variacijas, natūralų jogurtą, varškę, salotas su avinžirniais, sūriais, riešutais, lašiša.

Neturite apetito, bet manote, kad pusryčiai pagerintų jūsų savijautą?

Tokiu atveju gali būti naudinga eksperimentuoti su vakariene: paankstinti valgymo laiką, sumažinti porcijas ir rinktis daugiau baltymų, mažiau angliavandenių turinčius patiekalus. Po tokios vakarienės, kitą rytą bus didesnis alkio jausmas ir noras pusryčiauti.


Dabar jau tikrai galite patys atsakyti į klausimą, ar privalote reguliariai valgyti pusryčius. Akivaizdu, kad nėra vienos taisyklės, o būtina pasirinkti būtent jūsų kūnui ir kokybiškesniam gyvenimui tinkamiausią variantą.

 

Atsakyti

Naviguoti