Nepersivalgyti per šventes padės šie 5 patarimai

Didžiosios metų šventės tiesiog neįsivaizduojamos be skaniausių patiekalų ragavimo namiškių ir draugų apsuptyje. Tačiau, kartais akys mato ir valgome daugiau nei sugeba tilpti mūsų skrandžiuose. Jei po šventinių pietų ir vakarienių norite nesijausti kaip balionas ir išvengti visiškai nereikalingo persivalgymo jausmo, paruošiau jums 5 patarimus. Jie sumažins nemalonius pojūčius, padės nepersivalgyti per šventes, o svarbiausia, leis mėgautis maistu be sąžinės graužaties.

Nebūkite „priklijuoti” prie stalų

Kai šventinis stalas tiesiog lūžta nuo skanumynų, natūralu, kad norime išragauti visko, ką mato akys. Bet pamirštame, kad mūsų skrandžiai staiga netampa magiškais beribiais šuliniais. Kodėl taip atsitinka? Paprastai mūsų dėmesys švenčių metu nebūna sukoncentruotas į mūsų sotumo pojūčius − norime bendrauti su pasiilgtais namiškiais, fone rodo kokią televizijos programą, mūsų mintys paskęsta lengvame šeimyniniame chaose. Deja, vienas iš pagrindinių persivalgymo kaltininkų ir yra mūsų dėmesys nukreiptas ne į maistą ir valgymo procesą, o į visą aplinką. Bet ar būtų realistiška siūlyti sukoncentruoti savo dėmesį į valgymą, kai jūs leidžiate laiką namiškių apsuptyje ir karštai diskutuojate aktualiausiomis temomis? Tikrai NE. Tai ką tuomet daryti, jeigu dėmesio nepavyksta sukoncentruoti į maistą, o persivalgyti irgi nesinori?

Darykite pertraukas! Labai dažnai taip ir liekame visą dieną „priklijuoti” prie stalų ir valgome tol, kol prasideda maisto koma.

Paragavote namiškių ruoštų patiekalų? Eikite pasivaikščioti, sugalvokite linksmų žaidimų, kurie atitrauktų jus ir jūsų namiškius nuo stalo, pažiūrėkite gražų filmą su šeima. Nesvarbu kokia tai būtų veikla, svarbu pakilti nuo šventinio stalo ir leisti organizmui atlikti savo darbą. Tokios pertraukos padės greičiau pasijausti sotiems ir nepersivalgyti iki begalybės.

Turėkite valgymo planą

Moksliškai įrodyta, kad žmonės, kurie turi išankstinį veiksmų planą, yra linkę labiau save kontroliuoti atsidūrus situacijose, kuriose laukia daug pagundų. Taip yra ir su maistu. Daug lengviau iš anksto suplanuoti savo veiksmus, negu tiesiog beatodairiškai sėsti prie stalo ir tikėtis, kad gal šį kartą įsijungs savikontrolės instinktai ir nepersivalgysiu. Turiu jus nuvilti − taip nebus, persivalgysite ir vėl.

Mūsų valios pastangos yra silpnesnės už maisto pagundas. Todėl gali būti labai naudinga turėti išankstinį valgymo planą. Savo užrašų knygutėje ar telefone suplanuokite savo valgymo scenarijų. Atrodo juokingai, bet tai iš tiesų veikia. Kaip galėtų atrodyti toks planas? Pavyzdžiui, žinote, kad ant stalo bus daygybė šaltų patiekalų, tada dar lauks keli karšti, o tada ir desertų stalas.

Suplanuokite paragauti konkretų skaičių, jums skaniausiai atrodančių užkandžių. Skaičius turi būti protingas. Tarkime jūsų planas bus paragauti 3 − 5 šaukšto dydžio užkandžius. Juos įsidėkite į lėkštę ir stenkitės galvoti ne apie tai, kiek dar neparagausite kitų dalykų, o apie pozityvią plano pusę. Paragausite tikrai pakankamai, bet neapsunkinsite savo organizmo ir vėliau nejausite nemalonaus persivalgymo jausmo. Juk maistas niekur nedings, šventės ir toliau vyks, o namiškiai gamins skanius patiekalus. Tikrai nebūtina sukimšti visko per vieną dieną.

Jūs geriausiai žinote savo pagundas, todėl ir planas turėtų atitikti tuos valgymo aspektus, kuriuos jums būna sunkiausiai kontroliuoti. Be to, būkite realistiški. Jeigu jūsų planas įspraus jus į kampą ir savo valgymo pasirinkimus apribosite iki salotos lapo ir kąsnio obuolio, tuomet iš plano nebus jokios naudos. Jausitės nesmagiai, atrodys, kad darote kažką neleistino, o galiausiai toks planas žlugs ir persivalgysite dar labiau.

Įtraukite lengvesnių maisto alternatyvų

Jeigu žinote, kad prie šeimos stalo jūsų laukia daug riebių, sunkiai virškinamų patiekalų, bet šeimos tradicijų negalite pakeisti − tai ir nustokite tai darę. Nesistenkite pakeisti savo namiškių įpročių, nepykite ant jų. Kiekvieno iš mūsų supratimas, požiūris į mitybą ir maisto pasirinkimai skiriasi. Būtent jums rūpi tai, ką dedate į burną, jūs nenorite persivalgyti ir jaustis apsunkę.

Geriausia, ką galite padaryti − būti pavyzdžiu! Niekas tikrai nesupyks, jei šventinį stalą papildysite keliais savo pagamintais lengvesniais, maistingesniais patiekalais, kuriuose daugiau šviežių daržovių, vaisių, uogų ir natūralių riešutų. Įkvėpimo ir lengvesnių patiekalų idėjų galite pasisemti Mitybologijos receptų archyve. Taip paįvairinsite savo mitybą, nebūsite priversti valgyti tik riebius ar sunkiai virškinamus kitų ruoštus patiekalus, o ir namiškiai pamatys, kad sveikesnė mityba gali būti labai skani.

Nepamirškite porcijų dydžių

Prieš sėsdami prie šventinio stalo, nepamirškite savo kūno. Nors mūsų skrandžiai gali išsitempti net iki 4 litrų (įsivaizduokite, mes į juos galime prikimšti net du didelius butelius maisto), bet ar tikrai reikia mušti skrandžio tempimo rekordus? Tam, kad maistas būtų tinkamai virškinamas, nereikėtų pamiršti, kad vieno valgymo metu neturėtume suvalgyti daugiau nei vieno kumščio supresuoto maisto arba apie 250 ml (vienos stiklinės) − daugmaž toks yra skrandžio tūris, kol jis nepradeda temptis.

Taip pat gali būti naudinga naudoti mažesnes lėkštes. Jos prisipildo greičiau, nes į jas telpa mažiau maisto, o psichologiškai mes jaučiame tokį patį pasitenkinimą kaip ir valgydami iš didelių lėkščių, tačiau neprarandame saiko jausmo.

Alkoholis gali būti persivalgymo kaltininkas

Saikingas alkoholio vartojimas gali būti dalimi pilnavertiškos mitybos ar atsipalaidavimo priemone, tačiau reikėtų nepamiršti saiko. Tarkim viena sauso raudono vyno taurė tikrai nepadarys žalos, jei neturite gydytojo nustatytų sveikatos probelmų. Tačiau taurė neturėtų tapti buteliu ar dvejais.

Be to, reikėtų atsiminti ir tai, kaip alkoholis veikia mūsų sotumo signalus ir savikontrolę. Alkoholis turi atpalaiduojančią funkciją, bet labai dažnai geroje kompanijoje dėl alkoholio atsipalaiduojame tiek, kad visiškai prarandame sotumo jausmą, saiką ir pamirštame gerus įpročius. Tampa daug lengviau persivalgyti maisto, kuriuo šiaip nepiktnaudžiautumėte. Ypač riebiais užkandžiais, saldumynais.

Alkoholis taip pat turi savybę iš organizmo šalinti skysčius, todėl jokiu būdu nepamirškite gerti pakankamai vandens, kad vėliau nesumaišytumėte kūno troškulio signalo su alkio signalu (mes labai dažnai neatskiriame šių dviejų pojūčių ir esame linkę geriau pavalgyti, nei atsigerti).

 

O kaip nepersivalgyti per šventes bandote jūs ir kokiais patarimais vadovaujatės?

Atsakyti

Naviguoti