5 mitybos patarimai, sveikesniems naujų metų įpročiams

Kad ir kokie bebūtų su sveikata susiję jūsų naujametiniai tikslai, pradėti nuo sveikesnių mitybos įpročių – puiki mintis. Tačiau visi žinome kaip greitai kartais pasibaigia Naujų metų motyvacija laikytis šių tikslų! Kad taip nenutiktų, keli patarimai gali būti naudingi formuojant naujus įpročiais.

Nustokite bijoti ir riboti dideles maisto grupes

Mitybos patarimai

Naujiems metams prasidėjus, pasipila ir įvairiausi mėnesio iššūkiai ir dietos. Prieš imdamiesi drastiškų žingsnių, nepamirškite, kad dauguma tokių dietų yra momentinės ir per jas numestas svoris vėliau atauga su kaupu. Be to, dažnai apribojamos didelės maisto produktų grupės, o tai labai greitai gali išbalansuoti mitybą, paskatinti pagrindinių maisto medžiagų deficitą ir pakenkti sveikatai.

Nei angliavandeniai, nei riebalai, nei baltymai nėra maistas, kuris kaltas dėl antsvorio ar kurį privalote riboti. Ne šiaip subalansuotai mitybai ir gerai savijautai reikalingos visos maisto medžiagų rūšys. Daug mažiau alinanti organizmą strategija yra rinktis įvairų pilnavertišką maistą. Rinktis kompleksinius angliavandenius, geruosius, o ne hidrintus riebalus ir kokybiškus baltymus.

Taikykite sąmoningo valgymo principus

Mitybos patarimai

Kuo labiau esame išsiblaškę valgymo metu, tuo mažiau dėmesio skiriame valgomam maistui. Pasistenkite bent vieną savo dienos valgymą valgyti be papildomų, dėmesį blaškančių prietaisų. Socialinių tinklų tikrinimas, naujienų skaitymas plančetėje ar televizorius fone neleidžia suvokti sotumo jausmo. Be to, valgome daug greičiau, dažnai net nesimėgaujame maistu. Po tokio išsiblaškiusio valgymo, nors ir atrodytų, jog pavalgėme pakankamą porciją, norime pakartoti dar arba ieškome, ko čia saldaus ar pikantiško dar galėtume užkąsti, todėl persivalgome.

Valgykite galvodami apie maistą, ramiai kramtydami, jausdami kaip palengva numalšinamas alkis ir jaučiamas sotumo, o ne persivslgymo jausmas.

Laikykite sveiką maistą matomoje vietoje

Mitybos patarimai

Kuo patogiau ir greičiau galėsime pasiekti daržoves ir vaisius, tuo mažiau reikės save įkalbinėti juos valgyti. Vaisius laikykite atvirame dubenyje ant virtuvės stalo ar stalviršio. Šaldytuve turėkite kelis maišelius mažų morkyčių ar iš anksto susipjaustykite kitų mėgstamų daržovių ir laikykite jas akių lygio lentynoje, permatomuose indeliuose. Išalkę turėsite lengvą, bet maistingą užkandį. Be to, daržoves galite valgyti kartu su humusu ar jogurtu, kurie papildys užkandį baltymais ir suteiks daugiau sotumo..

Planuokite, ką valgysite iš anksto

Mitybos patarimai

Turėdami išankstinį dienos ar savaitės maisto planą mažiau užkandžiausite greitais ir mažai maistingais maisto produktais. Be to, išankstinis valgymo planas ir produktų sąrašas padės parduotuvėje išleisti mažiau, nes nebepirksite produktų vien todėl, kad pasidavėte momentinei pagundai.

Planas taip pat bus puiki pagalba į mitybą įtraukti daugiau įvairesnių daržovių, vaisių, riešutų ir sėklų, nepamiršti kokybiškų baltymų, gerųjų riebalų ir kompleksinių angliavandenių. Kaip susiplanuoti savaitės mitybą skaitykite čia.

Išvados

Kad ir kokią strategiją pasirinksite įgyvendinti savo tikslams, nepamirškite, kad svarbiausia netapti šių tikslų įkaitu. Sveikata nėra tik tobulas kūnas, ideali mityba ar svoris.

 

Atsakyti

Naviguoti