5 mitybos patarimai, padėsiantys laikytis naujametinių tikslų

Nauji metai daugumai mūsų pats geriausias laikas pokyčiams. Norite atsikratyti daugiau nei reikėtų užaugusio riebalinio sluoksnio, patobulinti formas, o gal tiesiog valgyti daugiau pilnavertiško maisto? Kad ir kokie bebūtų su sveikata susiję jūsų naujametiniai tikslai, pradėti nuo mitybos – puiki mintis. Tačiau visi žinome kaip greitai kartais pasibaigia Naujų metų motyvacija laikytis šių tikslų! Kad taip nenutiktų, šie keli mitybos patarimai padės tikslus paversti naujais įpročiais.

Spintelių ir stalčių revizija

Mitybos patarimai

Šventinis laikotarpis, daugiau maisto, saldumynų ir alkoholio negu įprastai, gal priaugtas koks papildomas kilogramas… Bet šventės baigėsi, o po švenčių namuose išslapstyti padovanoti saldumynai ir užkandžiai tikrai nepadės laikytis naujametinių tikslų. Jeigu maistas guli jūsų namuose, anksčiau ar vėliau jis bus suvalgytas. Jeigu tikrai apsisprendėte nuo šių metų valgyti sveikiau, be jokio gailesčio patikrinkite namų spinteles. Būkite sąžiningi prieš save ir iš visų slaptų kampelių surinkite visą savo silpnybių maistą.

Tai tokie produktai, kuriuos pradėję valgyti, negalite sustoti, kol nepersivalgote arba jais malšinate nuovargį, stresą ar kitas emocijas. Paprastai tai būna kaloringi ir žemis maistinės vertės saldumynai, kepiniai, traškučiai. Verčiau tokių produktų nelaikykite namuose ir savęs negraužkite dėl prastos valios. Nuneškite juos į darbą, pavaišinkite kolegas, padovanokite maisto bankui. Tai jokiu būdu nereiškia, kad turite absoliučiai drausti sau šiuos produktus. Pasilepinkite savo mėgstamais užkandžiais ar saldumynais susitikę su draugais ar žiūrėdami savaitgalio filmą, o ne kovokite su savo valia kasdien.

Nustokite bijoti ir riboti didelių maisto grupių

Mitybos patarimai

Naujiems metams prasidėjus, pasipila ir įvairiausi mėnesio iššūkiai ir dietos. Prieš imdamiesi drastiškų žingsnių, nepamirškite, kad dauguma tokių dietų yra momentinės ir per jas numestas svoris vėliau atauga su kaupu. Be to, dažnai apribojamos didelės maisto produktų grupės, o tai labai greitai gali išbalansuoti mitybą, pradėti trūkti pagrindinių maisto medžiagų ir vitaminų bei mineralų.

Nei angliavandeniai, nei riebalai, nei baltymai nėra maistas, kuris kaltas dėl antsvorio ar kurį privalote riboti. Ne šiaip sau šie maisto elementai yra būtini subalansuotai mitybai. Angliavandenių ir riebalų mums reikia energijai, o baltymų – atstatymui ir augimui. Daug mažiau alinanti organizmą strategija yra rinktis įvairų pilnavertišką maistą. Svarbiausia atkreipti dėmesį į valgomų maisto produktų šaltinius. Rinktis kompleksinius angliavandenius, geruosius, o ne hidrintus riebalus ir kokybiškus baltymus.

Taikykite sąmoningo valgymo principus

Mitybos patarimai

Kuo labiau esame išsiblaškę valgymo metu, tuo mažiau dėmesio skiriame valgomam maistui. Pasistenkite bent vieną savo dienos valgymą valgyti be papildomų, dėmesį blaškančių prietaisų. Socialinių tinklų tikrinimas, naujienų skaitymas plančetėje ar televizorius fone neleidžia suvokti sotumo jausmo. Be to, valgome daug greičiau, dažnai net nesimėgaujame maistu. Po tokio išsiblaškiusio valgymo, nors ir pavalgėme, atrodytų, pakankamą porciją, norime pakartoti dar arba ieškome, ko čia saldaus ar pikantiško dar galėtume užkąsti, todėl persivalgome.

Valgykite galvodami apie maistą, ramiai kramtydami, jausdami kaip palengva numalšinamas alkis ir jaučiamas sotumo, o ne persivslgymo jausmas.

Laikykite sveiką maistą matomoje vietoje

Mitybos patarimai

Kuo patogiau ir greičiau galėsime pasiekti daržoves ir vaisius, tuo mažiau reikės pastangų atsispirti riebiems traškučiams ar kaloringiems desertams.

Vaisius laikykite atvirame dubenyje ant virtuvės stalo ar stalviršio. Šaldytuve turėkite kelis maišelius mažų morkyčių, iš anksto susipjaustykite paprikų ar salierų ir laikykite juos akių lygio lentynoje, permatomuose indeliuose. Išalkę turėsite lengvą, bet maistingą užkandį. Be to, daržoves galite valgyti kartu su humusu ar jogurtu, kurie papildys užkandį baltymais sotumui.

Planuokite, ką valgysite iš anksto

Mitybos patarimai

Turėdami išankstinį dienos ar savaitės maisto planą mažiau užkandžiausite greitais ir mažai maistingais maisto produktais. Be to, išankstinis valgymo planas ir produktų sąrašas padės parduotuvėje išleisti mažiau, nes nebepirksite produktų vien todėl, kad pasidavėte momentinei pagundai.

Planas taip pat bus puiki pagalba į mitybą įtraukti daugiau įvairesnių daržovių, vaisių, riešutų ir sėklų, nepamiršti kokybiškų baltymų, gerųjų riebalų ir kompleksinių angliavandenių.

Išvados

Kad ir kokią strategiją pasirinksite įgyvendinti savo tikslams, nepamirškite, kad svarbiausia netapti šių tikslų įkaitu, o surasti laiko džiaugtis gyvenimu ir mylėti save labiau be jokių sąlygų. Daugiau apie taip, kaip Naujų metų tikslas lieknėti gali tapti rimtų problemų priežastimi, skaitykite čia.

Atsakyti

Naviguoti