Mitybos mados 2018 metams: specialistų top 3

Kiekvienais metais mitybos mokslininkai ir kiti specialistai įvertina šiuo metu labiausiai „ant bangos” esančias dietas arba valgymo stilius. Taip išrenkamos kelios labiausiai sveikatai naudingos, subalansuotos, efektyviausios metant antsvorį ir mažiausiai pastangų reikalaujančios mitybos mados.

Labai nemėgstu žodžio dieta, nes jis iškart asocijuojasi su kažkokiais nenormaliais ribojimais (nevalgyk to, tas draudžiama, galima valgyti tik kopūstų sriubą, grikius ir kefyrą, negalima valgyti po 6 ir panašiai). Ir šiaip nereikia čia apsimetinėti, visi žinom, kad dietos dažniausiai trunka neilgai, o dėl absurdiškų ribojimų ir svoris grįžta, ir ankstesni netinkami valgymo įpročiai.

Daug efektyvesnis būdas pagerinti sveikatą ir figūrą yra pasirinkti geriausiai jūsų pomėgius ir gyvenimo būdą atitinkantį mitybos stilių, kuriuo vadovautis nebus sudėtinga ilgalaikėje perspektyvoje.

Todėl pristatau geriausias 2018 metų mitybos strategijas – galbūt rasite naudingų patarimų ir sau.

Viduržemio jūros mityba

Pliusai: vienas labiausiai subalansuotų mitybos stilių, užtikrinančių ilgaamžiškumą, apsaugančių nuo chroniškų ligų.

Ką valgyti? Vaisius, daržoves, pilnagrūdes kruopas, riešutus ir ankštinius (pupelės, žirniai, avinžirniai, lęšiai). Dažnai valgyti žuvį, jūros gėrybes. Šiek tiek paukštienos, kiaušinių, sūrio ir jogurto. Patiekalai pagardinami ypač tyru alyvuogių aliejumi, o prie patiekalų galima išgerti ir taurę vyno. Saldumynai bei raudona mėsa paliekami retkarčiams.

DASH mitybos planas

Pliusai: Šios mitybos strategijos tikslas palaikyti sveiką širdį ir sumažinti aukštą kraujospūdį. Be to, pradėjus maitintis pilnavertiškiau pagal šią strategiją, teigiama, kad pasirūpinsite ne tik širdies sveikata, bet ir talija.

Ką valgyti? Tokios maisto medžiagos kaip kalis, kalcis, baltymai ir skaidulos yra pagrindinės siekiant sumažinti aukštą kraujospūdį. Šios mitybos pagrindas yra vaisiai, daržovės, pilnagrūdės kruopos, liesi baltymai ir liesi pieno produktai. Siūloma mažiau valgyti sočiųjų riebalų, kurių gausu riebioje mėsoje, vengti tropinių aliejų, tokių kaip kokosų ir palmių. Taip pat nerekomenduojama gerti saldintų gėrimų bei piktnaudžiauti saldumynais. Paskutinis šios mitybos akcentas – sumažinti pridėtinės druskos kiekį valgomuose patiekaluose.

Fleksitariška arba lanksti vegetariška mityba

Pliusai: Tyrimai rodo, kad šią mitybą propaguojantys žmonės rečiau serga širdies ligomis, diabetu ir vėžiu. Be to, jiems sėkmingiau sekasi palaikyti mažesnį kūno svorį.

Ką valgyti? Šis stilius pagrįstas lanksčia vegetariška mityba. Ką tai reiškia? Nebūtina visiškai atsisakyti mėsos, kad gautumėte vegetariškos mitybos naudą, vietos atsiras ir mėgstamam burgeriui, ir steikui. Tačiau pagrindinės penkios šio stiliaus maisto grupės yra vegetariškos. Pirmiausia valgysite naujos kartos „mėsą”: tofu, pupeles, lęšius, žirnius, riešutus, sėklas ir kiaušinius. Taip pat daržoves ir vaisius, pilnagrūdes kruopas, pieno produktus, prieskonius. Ši mityba patiks net smaližiams, nes cukrus nėra draudžiamas. Svarbiausia – įvairovė.

O kurios mitybos mados ar stiliai būtų tinkamiausi jums?

Atsakyti

Naviguoti